Păstrați toate desenele, vechi și noi

       Întotdeauna mi sa spus să nu arunc nici un desen de al meu oricum ar arăta, să nu arunc nici o schiță. Multă vreme n-am înțeles de ce. Dar să încep cu începutul.

    De multe ori mă regăsesc desenând un mic portret, pe o foaie oarecare. Apoi alt portret lângă primul și tot , apoi niște forme ciudate..ce-mi vin pe moment..fără să mă gândesc la întreg..doar așa, o foaie de antrenament, de relaxare.   Surpriza apare când privesc foaia ca pe o singură compoziție  și observ elemente chiar estetice și compoziționale..deși nu mi-am propus asta. Bineînțeles, elemente grafice mai neglijente, așezate mai haotic , ce nu pot forma un desen profesionist…dar cu farmecul lor. Am tot păstrat astfel de schițe și bine am făcut.  Din când în când, le găsesc un scop. Zilele trecute am făcut un mic colaj folosind o astfel de schiță haotică ca fundal făcută  acum vreo doi ani. Și a ieșit ceva mult peste așteptări.

   În primul rând este foarte bine să păstrezi vechile desene ca amintiri, ca hartă a evoluției tale. De multe ori privesc uimit la un desen de care eram foarte mândru, ca să observ azi cât de “strâmb” desenam atunci de fapt. Și sunt sigur că la fel mă voi uita peste câțiva ani la “mândriile” de acum…

  Al doilea motiv este cel explicat mai sus. Poți crea desene noi cu schițele sau desenele mai vechi, le poți restaura sau le poți reface. Multe schițe vechi le-am “reînviat” cu priceperea puțin mai “upgradată” de acum. Multe schițe vechi mi-au dat idei noi.

  Deci, dacă aveți desene mai vechi, nu le aruncați, le veți găsi un scop mai devreme sau mai târziu. Tot legat de desen, acum vreo patru ani se vindeau cutii de chibrituri cu fluturi pe ele, în număr de nouă modele de fluturi. Le-am păstrat, așa fără motiv. Rezultatul a fost că după vreo patru ani i le-am dat unei persoane speciale ce îi plac mult fluturii. Deci știam eu că le țin cu un scop și bine am făcut că nu le-am aruncat, deși am avut de multe ori ocazia. Cum spuneam și în articolul trecut, lucrurile mărunte și semnificative fac totul..precum și vechile voastre “glorii” în ale artei!     

Leave a Reply

