Simplu și valoros

    Trăim într-o societate în care punem preț foarte mare pe materiale, le dăm o importanță exagerată. Foarte multe produse se bazează pe nume, pe prestigiul companiei. Automat dacă porți haină x, ești văzut mai bine de societatea înaltă. Am văzut un film comico-romantic ce a conținut o fază genială. O tipă mai înstărită ajunge într-un sat, cu bagajul ei foarte prețios  Louie Vutton, cadou primit de la iubit. Până la urmă , se oferă un tip să o ducă de acolo și îi trântește bagajul în portbagaj. Tipa îl atenționează ce marcă este și că e cadou de la iubit. La care tipul uimit: ce lume ciudată, primești cadou de la iubit o geantă? și îl mai și dai nume? ….Așa am ajuns din păcate!

   Dar totuși sunt multe obiecte la care țin. Am cutia mea cu mici obiecte ce nu fac doi bani. Dar pentru mine au o valoare foarte mare. Am multe creioane folosite și foarte mici, dovadă că desenam mult înainte.(n-am mai tocit de mult un creion cu lenea mea) Am câteva șuruburi de la un șevalet. Am vreo două cutii de chibrituri mai vechi. Am mici pamblici, mici lanțuri rupte. Sunt pe acolo și scoici murdare, ceva mine de pix, o etichetă de Silva neagră, o cruciuliță veche roasă de mine când eram mic, o mică lumânare, niște chei de care nici nu mai știu ce e cu ele… tot felul de lucruri mărunte.  De foarte multe colecționez hârtii mâzgălite ce-mi amintesc de cineva. Odată am păstrat un pachet de țigări mototolit vreo 4 luni. Da după l-am aruncat că-mi amintea de fapt de o…mă abțin.

  Nu văd rostul lucrurilor pompoase. Nu sunt afacerist, deci n-am nevoie de telefon cu touchscreen și zeci de aplicații. Am un Nokia vechi și foarte rezistent și util. Singura achiziție mai  mare este un Ipod, dar m-am plictisit să tot schimb mp3 stupide pe lună, deci am ales ceva de calitate.

  Obiectele au devenit accesorii în ultima perioadă, nu chestii utile și absolut necesare. Foarte mulți oameni, astăzi se uită la prețul cadoului primit, apoi judecă dacă este ok sau cadoul…urât!  Pentru mine mereu o hârtie murdară scrisă de o persoană dragă va valora cât o sută de  genți de firmă!

http://browse.deviantart.com/?qh=&section=&q=simple+things#/d10gano

Leave a Reply

