Roșu-albastru-combinația penibilă

                       

     În advertising arta nu prea are valoare. Produsul trebuie pus în valoare de contrastele ce-ți fură ochii instantaneu. contraste puternice sau disonante. Înțeleg asta. Dar este o combinație “mortală” de culori ce strică tot simțul artei și a esteticii. O întâlnim la cluburi importante de fotbal, companii celebre, cluburi de hockey, de basket, la hip-hoperii stilați…Ce mai, în locuri unde se știe clar că arta și cultura este “la pământ.”: combinația roșualbastru.

     Nu mi-a plăcut niciodată fotbalul. Dar am “o boală” pe echipa Steaua de când mă știu. Pur și simplu urăsc combinația de pe echipament și doar asta ma făcut să nu-mi placă de ei. De incultura fotbaliștilor nu vorbesc azi, n-am chef

    Logourile multor companii importante sunt colorate astfel, ca să atragă. De exemplu Pepsi, Nascar, Korean Air, Liga Americană de baschet, de hockey…

     Această combinație, teoretic și practic nu este estetică. Și roșul și albastru sunt culori primare. Dacă pui două sau toate cele trei culori primare (roșu. galben și albastru) așa țipătoare una lângă alta iese o combinație foarte urâta. Dar în ciuda a ce am spus mai sus, apar tot mai multe companii cu astfel de logouri, de campanii publicitare.

    Nu veți vedea niciodată o operă de artă cu roșu și albastru primar , crud, una lângă alta.(decât dacă e un “așa zis artist”)

Leave a Reply

