Dezumanizare prin comercializare

           Noi suntem oameni moderni. Suntem atenți la orice accesoriu pe care îl purtăm, orice produs de cosmetică. Cheltuim bani și energie pe toate noutățile în materie de gadgeturi, de plasme. Ne-am chinuit să cumpărăm un Iphone 4, dar a apărut Ipad, îl luăm și pe acela. Ne cumpărăm case cu trei camere în plus și placate cu aur. Cei ce nu au bani, privesc cu gelozie și se înrăiesc, că, naa, vor și ei BMW în curte! Netul este plin de reclame la haine, la cosmetică la haine de firmă, la ceasuri, la produse de amenajat prin casă, la băuturi, la gadgeturi, la prostie, la snobism , la incultură, oferte șoc, prețuri promoționale, la siteuri  cu persoane ce și-o freacă pe bani, reclame cu: într-o săptămână am câștigat bla bla bani.află și tu cum!, la toxine, la site-uri cu paparazzi și sfârcul vedetei  x pe afară( de parcă ar fi singura  femeie cu sfârcuri)… la de toateeeee! Ce mai, suntem produsele societății, suntem dependenți de mass-media și de marketing!  Dar ceva de cultură, de spiritul uman…de cărți, de artiști, de moravuri bune….!?

      Ne lăudăm că avem de toate, pc performant, ultimul telefon pe piață, o mașină tunată, haine de firmă. Dar de fapt spunem altceva, ce puțini observă spunem că noi suntem sclavii a ceea ce credem că „deținem”. Nu putem ieși afară fără să ne aranjăm: suntem sclavii produselor de înfrumusețare și a hainelor. Nu ieșim fără telefon: suntem sclavii tehnologiei de prin casă. Nu ieșim afară fără mașină: suntem sclavii mașinii. Nu ieșim în societatea bună fără lucruri de preț: suntem sclavii societății.

     Începem să ne prostim. Am auzit de un caz în care o femeie a fost accidentată pentru că mergea pe mijlocul străzii cu telefonul în mână. Știți ce căuta acolo? Așa îi arăta pe gps, că trebuie să o ia pe mijloc ca să ajungă la destinație…..Bineînțeles că avem nevoie de telefoane, de mp3-uri, de gadgeturi care să ne simplifice treaba dar nici chiar în halul ăsta încât să uităm cum să ne descurcăm fără ele.

     O mică observație. Am urmărit tot felul de documentare în care se tot miră unii cum au construit strămoșii,  de exemplu Piramidele. E simplu , și-au folosit capul, nu ustensilele să gândească în locul lor, așa cum facem noi azi.

     Sigur ați observat vreodată vreun bărbos îmbrăcat mai neglijent, cu un mic ghiozdan în spate, cu o privire mai aiurită. Ală este om fericit. Vede lumea prin frumusețile sale, prin energia pe care o emană, prin mintea și personalitatea oamenilor. Lui nu-i pasă de haine de fițe, nu se uită după machiajul tipelor, caută frumusețea psihică și fizică așa cum este ea naturală. Iar mulți dintre noi îl catalogăm drept vagabond, nespălat, neadaptat.

    Eu zic să ne trezim puțin și să urmăm ideile din spatele filmului „Fight Club”, sau ale lui Tudor Chirilă și să redevenim oameni ce ne deosebim prin cultură și prin personalitate, nu prin ce deținem!

http://browse.deviantart.com/?q=free%20will&order=9&offset=24#/d3hlef1

Advertisements

One Response to “Dezumanizare prin comercializare”

  1. chiar imi place ideea articolului. Este foarte adevarat ceea ce se intampla astazo, ajungem sa nu mai avem personalitate si ne identificam cu brandurile. Acestea ne domina, in loc sa le dominam noi pe ele.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: