Mă uit în oglindă

        Mă uit în oglindă și văd același personaj pe care-l văd de vreo douăzeci de ani. Bineînțeles, același personaj, dar în stadii diferite ale vieții. Acest personaj a tot crescut în înălțime, am observat cum parul, din blond, a devenit șaten. L-am observat în diferite ținute, care între timp, după multe apariții în ele, hainele s-au uzat, au rămas mici. A observat cum tot îi crește părul tot mai lung, apoi în anumite zile era din nou cu părul  mai scurt, care din nou începea să crească. L-am observat cu părul mai ciufulit, cu părul mai aranjat, mai nespălat. L-am văzut o perioadă lungă cu părul tot mai lung apoi deodată era chel. Am observat cum membrele superioare și cele inferioare creșteau, cum nasul se curbează puțin în nas mai de bărbat, am observat cum degetele se lungeau, cum barba începea să crească..i-am am observat schimbări..

Mă uit în oglindă în oglindă și văd un personaj ce-mi copie mișcările. Orice aș face nu-l pot speria sau alunga. Mă uit și observ un personaj ce mă cunoaște foarte bine și-mi ghicește toate gândurile, toate stările și le transpune vizual. Dacă mă simt rău se încruntă și privește sec, dacă sunt fericit zâmbește. Privesc un personaj pe care îl cunosc de o viață dar care uneori se comportă așa ciudat că nu-l mai recunosc, un personaj de care mi-e jenă sau de care sunt foarte mândru.

Mă uit în oglindă și observ doi ochi, ce conțin o privire. Uneori este îngrijorată, uneori exprimă prostie, uneori descurajare. Se întâmplă să mai exprime și inteligență și căldură, uneori dragoste, uneori mândrie, poate curiozitate. Acei ochi exprimă plictiseală, poate și scârbă, nedumerire, chiar și mândrie în puține cazuri..observ că exprimă sentimente, o oglindă a sufletului..

Mă uit în oglindă și observ aceeași față de care m-am plictisit enorm. Observ un ratat, un personaj ce urăște viața și oameni, ce are o stare de nimic. Văd aceeași ochi goi, nemulțumiți, aceleași, tot aceleași trăsături care nu se schimbă. Observ același păr, aceeași culoare. Mă uit cu scârbă la aceea persoană ce mă urmărește de mic și nu pot scăpa de ea, Aceeași persoană cu același rânjet sec și fără viitor..

Mă uit în oglindă și observ un personaj ce iubește, ce are ochi ce emană căldură sufletească și dorință de a trăi, de a iubi, de a fi iubit. Privirea lui emană tot un viitor nesigur dar e o privire plină de speranță. Aceea persoană știe că nu e singur și poate realiza orice, mai ales când știe că nu e singur. Văd niște ochi de copil ce dorește să realizeze ceva și să strângă în brațe persoana iubită…

Mă uit uneori în oglindă, închid ochii și simt o căldură, două mâini ce se înfășoară pe mine. Deschid ochii și observ cum persoana iubită îl ține strâns  și se uită cu căldură și dragoste la el și își așează capul pe umărul acelui personaj și ii și respiră pe gâtul lui…dar în același timp simt și eu ce simte el și respirația ei dulce.

Mă uit în oglindă și realizez că aceea persoană sunt eu și persoana ce îl ține strâns de fapt mă iubește pe mine. Îmi sustrag privirea din oglindă și renunț să mai privesc în oglindă, prefer să privesc în lumina ochilor persoanei ce mă iubește și spre viitor, spre realitate…

http://browse.deviantart.com/?q=myself%20in%20the%20mirror&order=9&offset=24#/d1g6w5b

Leave a Reply

