Calm

         “Trebuie să fii calm,să fii răbdător, așa câștigi în viață “. Astfel de sfaturi am primit de mic copil. Datorită lor și a personalității mele m-am dezvoltat ca un tânăr foarte calm, răbdător. Timp de vreo douazeci de ani am fost așa, apoi am tras linie și am însumat ce dezavantaje si ce avantaje am câștigat de pe urma calmului. Tocmai despre asta o sa vorbesc acum, cu întrebarea: Calmul, acțiune benefică sau plină de dezavantaje în societatea tot mai alertă de azi?

      Datorită personalității mele , mi-am câștigat renumele de bun prieten, de bun sfătuitor, de persoană cu care poți vorbi deschis orice subiect.  Astfel, în multe cazuri, am fost primit și tratat cu respect, cu căldură de prietenii. Eu nu-i judecam impulsiv și îi tratam respectuos ceea ce a dus , bineînteles,  ca și eu să fiu tratat la fel.  Asta e partea pozitivă.  Partea negativă este ca, din cauza maleabilității mele, mulți profitau de asta. Eram luat cu atitudinea:   “las’ că-i trece că nu prea se supără că și așa e calm mereu”.  Partea negativă este că ,într-adevăr, am ales calea pașnică mereu și eram în continuare “luat peste picior”,  deoarece nu oricine înțelege de vorbă bună. Este vorba aia foarte adevărată :  ca să lecuiești proștii trebuie să dai tu dovadă de prostie mai mare ca a lor și te vor respecta..

      Acum o să continui cu o parte în carte calmul chiar nu e indicat. Când mergi la un oficiu, ghiseu, la funcționari publici și nu ești băgat în seamă pentru ca-I deranjezi de la făcut manichiura și de la bârfit. Dacă nu ii abordezi cu tupeu  și cu același tupeu nu i le reamintești că e datoria lor sa-și facă treaba, nu rezolvi nimic. Bineînteles că este nevoie în cazul de față să înbini calmul cu tactica și cu tupeul.

      Exemple pot continua dar sigur a-ți prins ideea și de aici vă rog să continuați voi cu exemple de situații în care e benefic sau nu să fii calm

     Eu probabil voi continua să fiu mai calm, mai pacifist deoarece am câștigat și am învățat totuși multe datorită acestei atitudinii. Si sper că , deasemenea,  voi învăța să fiu mai tupeist când este clar nevoie.

http://emanuel-77.blogspot.com/

Leave a Reply

