Arta,carieră-plăcere?!

  

                  Am o mică nedumerire de mic,care e scopul nostru pe Pământ. Am auzit o explicație, care sincer nu m-a convins deloc, precum că trebuie sa creștem, să ne găsim o slujbă cu care să creștem  generațiile  viitoare.

       Artistului, bineînțeles,  i se potrivește  o carieră artistică. Cariera artistică presupune folosirea  imaginației personale  spre a realiza cerințe  impuse de altcineva. Să fim realiști, foarte puțini artiști reușesc  din prima să devină proprii lor angajatori, într-o carieră urmată de propriul ego.  Se știe foarte bine că arta vine din suflet și din educația artistică pe care ne-o oferim.  Atunci cum se împacă dorința artistică sufletească cu cerințele artistice obligatorii? Mie, personal. mi s-a părut dificil să-mi pun imaginația la comandă , fără să fiu foarte atras de subiect. De aceea  ridic o întrebare: arta ar trebui să rămână ceva personal, o plăcere;o afacere menită să ne aducă bani sau să combinăm arta personală cu afacerea ?

       Eu m-am încăpățânat să-mi  păstrez simțul artistic ca pe o plăcere și am refuzat s-o transform într-o afacere. Din liceu am refuzat de multe ori să particip la expoziții ale căror teme nu-mi inspirau nimic.  De aceea, mi s-a spus că poate n-am ’’stofă ’’ de artist profesionist,  dacă refuz asemenea ocazii ce-mi vor umple C.V-ul. Asta m-a făcut să realizez ca, într-adevăr,  nu vreau  o carieră artistică ,la care ,să-mi vând ideile pe bani. Pentru mine arta este ceva personal, din  suflet, care iți pierde menirea dacă este mânjită de culoarea banilor.

    Recunosc, că prin aceea ce am spus mai sus, poate că dau dovadă de imaturitate si că am pierdut multe ocazii de a câștiga  experiență  profesională dar voi  vedea  când  voi fi bătrân și-mi voi recapitula viața cât de înțelept ,  sau nu, am fost.

http://stores.lulu.com/arteducation

Leave a Reply

