Vizual Auditiv

                                                                                                               

             Spuneam în articolul trecut ca sunt un cinefil înrăit. Vizionând multe filme mi-am dezvoltat simțul auditiv de a recunoaște mai ușor vocile actorilor, și a persoanelor din jurul meu. De curând . am vizionat filmul “Gnomeo and Juliet”. Unul dintre personaje este interpretat de Jason Statham, o voce, un accent ce-l recunosc imediat..aaa..în mod normal. Dar, în mod ciudat,  până să mă uit pe „IMDB” nu i-am recunoscut vocea . Acest fapt m-a pus puțin pe gânduri la subiectul acestui articol. și anume:  de ce recunoaștem mai greu anumite voci dacă nu vedem vizual si interlocutorul?

        Știm cu toții foarte bine că ne concentrăm mai greu pe întuneric să găsim ceva deși cunoaștem perfect locația în care ne aflăm, că deși toată viața am urmărit mișcarea buzelor a unei persoane în timp ce vorbește,fără auz(dacă nu putem citi pe buze)înțelegem foarte puțin din mesajul adresat noua. Creierul uman s-a obișnuit să asocieze mereu vizualul cu auditivul și devenim agitați și foarte deconcentrați  când lipsește una din ele. Elemente  pe care  în mod normal le recunoaștem imediat,deodată devin greu de recunoscut și oricât de familiare ni se par, tot mai greu reușim să le identificăm. Apoi urmează fenomenul denumit de mine: „cât de prost pot fi”,   când realizezi ce ai auzit și nu poți evita sa-ți pui întrebarea: „ era așa de simplu,cum de mi-am dat seama așa de greu?”

       Nu reușim mereu să ne concentrăm fără unul din aceste elemente dar vestea pozitivă este că avem abilitatea de a ne “upgrada” simțurile. Să nu uităm că există, din păcate,și persoane care nu au unul din aceste simțuri și care , în timp, s-au adaptat și se descurcă admirabil în societatea alertă de azi.. Totul ține de felul cum ne ascuțim simțurile, de felul cum ne adaptam  propria personalitate și concentrare. Din păcate, mulți dintre noi realizăm asta doar când pierdem vederea sau auzul și suntem obligați să ne descurcăm cu ce ne-a rămas.

       Nu știu foarte multe informații profesionale despre acest subiect, de aceea am căutat și o să postez  imediat câteva linkuri interesante, părerea mea, despre legătura dintre vizual și auditiv.

 http://www.traininguri.ro/ro/cat/articole-utile/nlp-articole/

http://www.scritube.com/sociologie/psihologie/PSIHOLOGIA-EXPERIMENTALA-SI-EX72434.php

http://ro.wikipedia.org/wiki/Rela%C8%9Bia_dintre_limbaj_%C8%99i_memorie#Educabilitatea_memoriei_.C8.99i_expresivitatea_limbajului

http://www.eva.ro/psihologie/familia-ta/memorie-vizuala-auditiva-sau-kinestezica-articol-9753.html

Leave a Reply

