Idioțenie românească

  

                 Nu știu dacă îmi împărtășiți plăcerea de a viziona multe filme, dar eu unul sunt un cinefil înrăit. N-o să vorbesc acum despre scenarii sau despre filmele mele preferate ci despre o idioțenie mai modernă în  rOMÂNIA. Mai  nou, mă tot întreabă unii prieteni dacă am văzut  anumite filme, cu mențiunea că-mi spun titlurile în română. Eu ,sincer le răspund că nu, până aud cum e titlul original al filmului în engleză și realizez ca ,daa, l-am văzut.

      Probabil că deja v-ați dat seama care e problema mea: traducerile stupide ale titlurilor. Cât de „inteligent” poți fi să numești filmul  „Inception” (care oricum e un mare fail)…”Începutul”?! De unde și până unde,ce traducere e asta, ce legătură are cu acțiunea filmului? Sau un exemplu mai vechi de film (de data asta foarte reușit) și anume  „Heat” ( cu Al Pacino și Robert DeNiro  ) care a fost tradus drept..”Obsesia”.  „The Shawshank Redemtion” (alt film genial , cu actori pe măsură) a fost tradus, mai plastic ce-i drept dar totuși eronat: „ Închisoarea îngerilor”. Aș da exemple mai multe dar nu doresc să mă întind prea mult cu ele deci mă opresc aici. Nu aș avea nimic împotrivă cu această practică dacă s-ar respecta, cel puțin așa în mod firesc față de munca si decizia creatorului filmului, titlurile filmelor și ar fi traduse corect.

        A doua idee e ca nu prea are rost să traducem  titlurile. Să fim realiști, suntem de acum un popor ce vorbim decent sau fluent  limba engleză. cel puțin în rândul marii  majorități al tinerilor. Eu am învățat Limba Engleză la început , cu ajutorul filmelor. Așa mi-am format o bază lingvistică.

        Observ , cu părere de rău, că începem să ne prostim clar, din cauza programelor materialiste și a practicilor din mass-media ce ne dau „mură în gură”. Lăsa-ți copii să descopere singuri alte limbi, să îmbine plăcerea de a privi un film cu învățarea limbii respective , nu mai căutați subtitrări..

http://deeto88.wordpress.com/2009/12/30/

Leave a Reply

