Inspitația?!

          

                Viața unui artist este plină de momente inspiraționale și de perioade de stagnare creativă. Ce am spus mai sus nu este nimic nou si nici ceva anormal, suntem oameni cu toții si avem perioadele noastre. Dar să nu uităm, că ce ne diferențiază de celelalte animale este că avem conștiință  și inteligență mai mare. Deci  noi ne conducem viața si trebuie să reușim să trecem peste stările neinspiraționale. Avem prostul obicei de a „ne afunda cât mai adânc in groapa noastră cu excremente”,  alegând opțiunea: dacă n-am inspirație, nu fac nimic, aștept sa-mi  pice ea…

          Așa cum e vorba aia, ’’pofta vine mâncând’’,  așa si inspirația. Trebuie sa „ne hrănim” creativitatea  adăugând  cultura artistică, îmbinată cu învățarea de tehnici artistice noi. În acest fel veți observa că , încet, încet îți revine inspirația si colile de hârtie, corzile vocale sau aparatele de înregistrări vor „prinde viață” din nou, mai mult sau mai puțin dramatic, în funcție de arta personală fiecăruia.

       Mai bine spus, eu nu cred in inspirație, cred in abilitatea noastră de a fi curioși să căutăm, să cercetăm tehnici noi, să le învățăm istoria, pentru că așa o să le înțelegem mai bine. Apoi se produce fenomenul supranumit ’’inspirație’’,  care, mai logic si mai real spus,  reprezintă  însumarea culturii noastre artistice , a experimentării unor noi tehnici , o treaptă mai sus spre învățare ce te premiază cu  lucrări foarte reușite .  Bineînțeles,  n-o să „ne pice în cap” talentul si abilitatea de a învăța profesionist  o tehnică noua din prima, dar cu munca si interes,  in timp, putem atinge orice ideal artistic.

        De câteva luni, am ieșit si eu dintr-o perioadă  foarte nefastă din punct de vedere creativ și socială ce a durat vreo doi ani. În urma unui gând ce a crescut în mine negativ din copilărie am ajuns sa nu mai lucrez nimic timp de cel puțin un an. N-o să vă mai plictisesc mult cu viața mea personală și o sa trec direct  la faptul că, cu ajutorul unui prieten m-am ridicat si am realizat că eu singur m-am înfundat cât mai adânc in groapa mea cu “neinspirație” si dramatism si tot eu am reușit să mă ridic după ce am primit un ghiont prietenesc.

           Deci ,nu lăsați neinspirația ca scuză, experimentați, cultivați-vă  mintea si sigur veți trece peste starea negativă creativă!

                  http://browse.deviantart.com/?qh=&section=&q=inspiration#/d1eygfb

One Response to “Inspitația?!”

  1. Cum zicea profa mea de specialitate in liceu…inspiratia nu vine din cer ea nu pica ea trebuie sa fie ca un bagaj (vizual) in care adunati in timp haine si aatunci cand ai nevoie incepi sa scoti din el cate o haina cate un accesoriu.Asa e inspiratia ea nu vine asa decat daca esti un geniu,asa de la sine ..iar daca nu esti ,trebuie sa studiezi mult inainte sa realizezi o lucrare.

Leave a Reply

